Dag 3 van Projectweek: volle vaart vooruit!

november 14, 2008

Vandaag was Sofie Maes verslaggeefster en was Sophie Holthof hoofdredactrice. Zoals verwacht, heeft Sophie Holthof iedereen een heel duidelijk afgebakende takenlijst gegeven en dat zorgde ervoor dat we en meer hebben kunnen doen en dit op kortere hebben kunnen verwezenlijken. Om een uur of twee in de middag waren we klaar met ons werk op Plantijn. Sofie Maes wist alles overzichtelijk bij elkaar te brengen en te noteren.

Ik ben blij dat sommige taken vanaf maandag wegvallen, maar dat houdt wel in dat we dit zeer geschikte schema niet gewoon kunnen blijven volgen. Toch geloof ik dat dit, als iedereen zich zo hard blijft inzetten als de afgelopen dagen, geen al te groot probleem zal zijn.

Morgen ben ik verslaggever. Omdat nu het weekend begint, zal ik mijn functie iets anders moeten uitvoeren dan mijn voorganger. Hoe dat concreet in zijn werk is gegaan, valt morgen op deze blog te lezen.

Vandaag hebben we ook uitgebreider informatie gekregen over het deel voor de vreemde talen en voor de vox pop. Normaal gezien ben ik het ‘nieuwsanker’ voor Frans en Sofie Maes voor Engels.

Morgen (zaterdag) maak ik ook de vergelijking tussen het radionieuws op radio 1 en de televisiejournaals op Een en VTM van vandaag (vrijdag). Op zondag kijk ik naar Panorama voor duiding.

Iedereen zal dus nog heel wat werk hebben dit weekend en de week daarop, maar ik blijf erbij: het loont!

Geef een reactie

